Uppdraget
Starkare varumärkesidentitet
För att lyfta Watersprints unika erbjudande tog vi fram en tydlig varumärkesgrund och en modern, grafisk profil. Resultatet blev ett starkt uttryck som speglar företagets vision och position på marknaden.
En sammanhållen produktportfölj
Watersprint har produkter inom flera olika segment. Vi tog ett helhetsgrepp om deras produktportfölj och skapade en varumärkeshierarki som knyter ihop erbjudandet och stärker igenkänningen. Som en del av uppdraget namngav vi även en helt ny produktserie.
Ny webbplats för alla målgrupper
Watersprints nya webbplats har fått en tydlig struktur och modern UX/UI-design som gör den enkel och engagerande för företagets tre målgrupper. Den tekniska infrastrukturen har också förbättrats för att garantera snabbhet, stabilitet och långsiktig hållbarhet.
Vårt samarbete med Convertor bygger på ett gemensamt fokus på kvalitet, precision och förståelse för avancerad teknologi och komplexa kundresor. De har varit väldigt engagerade längs resan och levererat genomarbetade idéer, koncept och material som både stärker vårt varumärke och stödjer våra affärsmål. Helt enkelt ett värdeskapande samarbete med tydliga prioriteringar och träffsäkra budskap.
– Gabriella Larsson, CMO Watersprint.
Se hur vi jobbar med strategi