Sparbanken Syd stärker kundrelationerna med vardagsnära kampanjer

Handen på hjärtat – hur nära relation har du till din bank? Många upplever kontakten som ganska ytlig och lojaliteten är ofta inte djupare än att erbjudandet om en riktigt bra bolåneränta kan rubba den.

Sparbanken Syd jobbar annorlunda. Med långa och nära kundrelationer skapar man band som håller över tid. Och med inspirerande digitala kampanjer, förankrade i målgruppernas vardag, påminner vi nya och gamla kunder om hur banken gör skillnad i deras vardag.

 

Sparbanken Syd Kundresa

+76% sökningar på Google

Ämnen som berör

Kan vi köpa en bostadsrätt när min sambo pluggar? Vad behöver man tänka på när man ska investera i ett fritidshus? Kan jag låna pengar till en pool och hur vet jag om min ekonomi klarar av de extra kostnaderna? Med vardagsnära frågor och raka svar gör Sparbanken Syd det krångliga riktigt enkelt. Under temat ”Kunskapsbanken” bjuder vi på tips och råd om hur du tar kontroll över din ekonomi och förverkligar dina drömmar.

”Med vardagsnära frågor och raka svar gör Sparbanken Syd det krångliga riktigt enkelt.”

Flera kontaktytor skapar bredd

Alla har olika sätt att ta till sig kunskap. Med korta, snabba filmklipp fångar vi intresset i sociala medier och leder vidare till inspirerande kampanjsidor. Här hittar du informativa Q&A och inbjudningar till aktuella webinars med bankens rådgivare för den som vill veta mer. Kampanjtemats viktigaste frågor samlas till sist i en matig guide som alla enkelt kan ladda ner.

+166% rådgivningsmöten

Flexibelt upplägg som optimeras efterhand

Upplägget gör det möjligt att enkelt mäta, justera och anpassa kampanjmaterialet under resans gång. För att garantera en hög kvalitet spelas webinaren in i förväg, men kompletteras med en livesänd frågestund där alla har möjlighet att delta. Webinaren kan sedan återanvändas för till exempel lunchsändningar via Facebook där chatten är öppen för frågor och diskussion. De frågor som väcker mest intresse på landningssidans Q&A filmas och används i annonser och organiska inlägg. Och de annonser som driver bäst trafik prioriteras förstås under kampanjens senare del. Webinaren följs upp med skräddarsydda mailutskick med syfte att få deltagarna att boka möte med bankens rådgivare.

”Upplägget gör det möjligt att enkelt mäta, justera och anpassa under resans gång.”

Vill du veta mer om hur vi arbetar med Kundresor?

Allt om strategi