24 september gästades GROW av Kristin Heinonen för att föreläsa om digital affärsutveckling. Till vardags är Kristin digital trendanalytiker och med sin bakgrund som strateg och VD på digitala byråer har hon arbetat med digitala strategier för några av Sveriges mest välkända företag och stora medieorganisationer.
“Digitalisering kräver inte innovation utan många gånger handlar det om att förenkla och bli mer effektiv.”
Kristins föreläsning tog sitt avstamp i människor och beteende. Konsumenter idag flyttar fram sina positioner och förändrar sina köpbeteenden mycket tack vare digitaliseringen. Det räcker inte längre att konkurrera med en produkt. Som företag måste du erbjuda en hel köpupplevelse där allt spelar en viktig roll för vilken relation du lyckas bygga med din kund. Att acceptera att det är kundens spelplan vi rör oss på och anpassa sin affär till det är kritiskt för att bli framgångsrik i vår allt mer digitaliserade värld.
En digital resa med Kristin Heinonen
För att fortsätta hålla kontakten och djupdyka i några av ämnena från GROW har vi spelat in en podcast tillsammans med Kristin Heinonen. Vi pratar där om digitalisering. Hur man som företag påbörjar en digitaliseringsprocess, varför kulturen är viktig och vad som gör att många företag misslyckas med deras digitala satsningar. Lyssna i Spotify via länken nedan, eller där poddar finns.