Convertor rekryterar Dijana Ilic

Vi välkomnar stolt Dijana Ilic till oss på Convertor! I linje med visionen att vara Sveriges mest intressanta och kompetenstäta byrå värvas nu Dijana Ilic som spetskompetens inom kommunikation och koncept. Läs mer i intervjun.

Vem är Dijana Ilic?

Jag är en 24-åring med lång erfarenhet av kommunikation, framför allt från flyg- och resebranschen. Jag studerar media och kommunikation, tillbringar mycket av min tid med yoga, sitter i styrelsen för Marknadsföreningen i Malmö och strävar ständigt efter att lära mig något nytt. Just nu fascineras jag av storytelling som berör, inspirerande TED-talks och Michelle Obamas senaste bok!

Vad driver dig?

Att ständigt utvecklas, lära mig nya saker och förstå hur jag kan använda det både i mitt yrkesliv och privat. Jag vill gärna se att jag kan bidra med förändring och nytta, men samtidigt trivas med det jag gör. Därför är det viktigt för mig att det alltid finns plats för kreativitet!

Vad är framgång för dig?

Framgång för mig är att känna mig fri, att göra saker jag mår bra av och själv har valt att göra. De ska få mig att växa som person och förverkliga mina idéer och drömmar. Jag förknippar även framgång med god hälsa och att känna tacksamhet över det jag har idag.

Vad är en bra och utvecklande arbetsplats?

En utvecklande arbetsplats är där jag som medarbetare får ta eget ansvar och känna att stafettpinnen är min utan att någon bromsar mig. Det är viktigt med förtroende och tillit från ledning, närmaste chef och kollegor. Att de litar på att man gör ett bra jobb. Samtidigt är det viktigt att jag får känna att jag delar samma vision med alla, för då är det lättare att jobba ihop. Studerar du vid sidan om är det viktigt att arbetsplatsen uppmuntrar dig till att fortsätta göra det och inte står i vägen.

Hur tillför millennials värde i ett företags utveckling?

Millennials, eller unga överlag, är drivna och är de som ställer de frågor som behövs för att företag ska kunna fortsätta utvecklas. Det är inte ovanligt att många kandidater har långa utbildningar och erfarenheter bakom sig som kan tillföra nytänk och perspektiv som inte finns på företaget. Vi är grymma på sociala medier, att interagera digitalt och hinner med i den snabba förändringen.

Nämn två saker som företag borde tänka på inom digital transformation och marknadsföring.

Det är viktigt att ställa sig själv frågan om man som företag är relevant på dagens marknad. Det är hård konkurrens i marknadsföringsbranschen och man måste hela tiden hålla sig uppdaterad eftersom förändringar sker fortare idag. Hur kan ni som företag förnya er utan att tappa era kärnvärden? Hur kan ni våga vara modiga i den föränderliga värld vi lever i idag? Och så borde företag våga satsa en större del av sin budget på kommunikation.

Vilken blir din roll på Convertor?

Jag rekryteras för att arbeta med kommunikation och konceptutveckling. Det vill säga styrka både våra kunders och Convertors varumärke.

Fler insikter