Nour Hassan väljer Convertor som praktikplats

Convertor vill både ge och få nya perspektiv inom digital transformation. Vad passar då bättre än att välkomna Nour Hassan som praktikant hos oss nu i sommar? Läs mer i intervjun.

Vem är du och vad studerar du?

Jag heter Nour Hassan. Jag studerar till webbanalytiker på Medieinstitutet i Malmö. Tidigare har jag jobbat inom detaljhandel och restaurangbranschen. Det var faktiskt en ren slump att jag hamnade på den här utbildningen. Nu kan jag inte tänka mig att jobba med eller studera något annat! Jag tycker om att läsa självbiografier: just nu läser jag When women ruled the world av Kara Cooney.

Du ska ha 10 veckors praktik hos oss på Convertor. Vad är viktigt för att en praktik ska vara givande?

Kommunikation och tydlighet. Att ha utrymme för konstruktiv och kreativ feedback är viktigt för mig. Det ger mig en ärlig chans att utvecklas inom målen som jag har satt upp tillsammans med Convertor.

Vad hoppas du få göra under din praktik?

Jag hoppas få förståelse för hur man som konsult arbetar med flera olika uppdrag under dagen. Jag vill även få en djupare förståelse för hur man för en diskussion med en klient när åsikterna går isär.

Vad utmärker en modern digital marknadsförare?

Kreativitet! Att man inte låter sig låsas in i en låda. Att kunna se en lösning bortom utmaningen som ligger framför en.

För att företag ska utvecklas behöver alla i teamet ha samma digitala mognad. Dela med dig av din kunskap! Om den digitala mognaden inte finns behövs öppenhet för ny kunskap.

Nämn två saker som företag borde tänka på inom digital transformation och marknadsföring (enligt dig).

Nivå är viktigt! Att ha samma baskunskaper och förståelse oavsett roll inom företaget. Med det menar jag att för att ett företag ska utvecklas behöver alla i teamet ha samma nivå av digital mognad. Key takeaway: Dela med dig av din kunskap. Om den digitala mognaden inte finns behövs öppenhet för ny kunskap.  

Backa ett steg och se över organisationen utifrån. Ta därefter ett steg längre in och se detaljerna. Har vi som organisation uppnått våra mål? Har vi rätt person för rätt roll?

Varför valde du just Convertor?

Själva namnet Convertor gjorde mig nyfiken. Jag gjorde mer research om företaget och casen. Jag blev imponerad över den passion för digital transformation och den analytiska förmåga som tycks finnas hos Convertor.

 

Nyfiken på Convertor? Kontakta oss

Fler insikter